čtvrtek 17. srpna 2017

Cuketová bábovka - recept

Cuketová bábovka

 Úroda cuket na naší zahrádce si žádá zpracování... A tak krom zapečených cuket s mletým masem, či mých oblíbených cuketových hranolek s parmazánem došlo i na sladký recept...

Tato cuketová bábovka je opravdu výborná! 


Recept je velmi jednoduchý... no to u bábovek většinou bývá... :-)

Cuketu si nastrouháme, smícháme s moukou, cukrem, kakaem a práškem do pečiva a perníku.
V druhé míse smícháme vejce, olej a jogurt. Přidáme k cuketové  směsi a doléváme mléko nebo vodu tak, aby vzniklo polotekoucí těsto.
Do těsta pak přidáme nasekané ořechy na větší kousky. 

  
Polovinu těsta pak nalijeme do vymazané a vysypané bábovkové  formy, přidáme pár lžic marmelády hezky kolem dokola... A zalijeme druhou polovinou těsta.
V předehřáté troubě upečeme asi na 180 stupňů 30-40 minut podle toho, jak Vám peče trouba... Špejlí můžete vyzkoušet, kdy je hotovo! :-)



 Když jsem tuto bábovku pekla porvé, rozkrojila jsem ji a uviděla srdíčko z oříšku... ♥ ... zakrojila jsem podruhé a vykouklo na mne druhé srdce... ♥ ... a do řetice třetí... ♥ ... Asi proto, že jsem ji pekla s láskou! :-)
Nebo že by "zamilovaná bábovka"?  
Pro nás ano... zamilovali jsme si ji všichni, chutná opravdu  báječně! 


Už jsem ji pekla několikrát v této letní sezóně a vždy zmizela velmi rychle!
Také jsem vyzkoušela novou silikonovou formu... :-)

♥ ♥ ♥




 
 


7 komentářů:

  1. To je bábovka přímo Lásková ;).
    Určitě taky zkusím,jen ty srdíčka asi nezvládnu....
    Sladké letní dny.H.

    OdpovědětVymazat
  2. Když se do těsta přidá cuketa,tak je výsledek vždycky krásně vláčný. A s kakaem už to vůbec nemá chybu. Já ve středu pekla z cukety muffiny podle docela podobného receptu a místo ořechů jsem do těsta přidala nasekanou bílou čokoládu (on manžel vlašáky nerad).
    Hezký večer
    Stáňa (http://werka13.blog.cz)

    OdpovědětVymazat
  3. Dělala jsem minulý týden podobný recept. Nevím kde udělali soudruzi z NDR chybu ( přece to nenechám na sobě), ale z trouby jsem vytáhly placatou sraženinu. Měla to být vláčná, čokoládová buchta....No jo, no. Není každý den posvícení :-)
    O všem? Ovšem!

    OdpovědětVymazat
  4. Pavli, díky moc za recet. Upeču dřív než se vzbudí děti a cuketu prozradím až bábovka zmizí. Jako obyčejně:-)
    Krásné dny.
    Bohunka

    OdpovědětVymazat
  5. Nejen, že tvoříte pěkně ale ještě vykouzlíte ořechová srdíčka? Pečení level 10 :-D Poklona ;-)
    janinatvoriskvosty.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  6. Moučníky, ve kterých je nastrouhaná cuketa miluji, letos jsem už také dvakrát dělala cuketový perník, ten máme nejraději. :)

    OdpovědětVymazat
  7. Díky za tip na bábovku zase torchu jinou....jistě ji vyzkouším.Vypadá úžasně !♥♥♥

    OdpovědětVymazat