pondělí 10. října 2016

Šípkový sirup

Šípkový  sirup


 Šípkový  sirup jsem letos dělala poprvé a myslím, že už budu  rok co  rok... Je plný vitamínů a samých  prospěšných  látek a je k tomu tak  výborný, že neodolám mlsnout na lžičku jen tak samotného! :-)


  Vyrazili jsme tedy na procházku s přítelem a se psem, vyhlídli si dva nejobsypanější  keříky a během chvilky jsme měli něco  přes dvě kila šípků! :-)



 Původně jsem chtěla dělat vlastně šípkový džem, nebo marmeládu... Ale popravdě řečeno mne odradilo každý  ten malinký šípek odstopkovat, rozkrojit... a vydlabávat vnitřní jadérka...
U tohoto  receptu  tato práce odpadá, což jsem uvítala jako veliké pozitivum!


Stačí šípky oprat, rozdrtit, či rozmixovat, a to vše tak celé, jak jsou i se semínky uvnitř! (Já jsem použila tyčový mixér a bylo to raz dva!)
Ke kilu rozdrcených  šípků dolijte 3/4 litru vody a vařte 10minut. Po té  vodu sceďte přes plátýnko, ponechte stranou a znovu k šípkové drti dolijte další 3/4l vody. Znovu vařte 10 minut a opět zceďte. Pak oba scezené vývary slijte a přidejte kilo cukru  a lžičku kyseliny citrónové a povařte dalších 10 minut. 


 Pak už stačí naplnit do lahviček a máte hotovo! 
Můžete jím sladit čaj, lépe trochu vychladlý, nebo používat jako sirup s vodou. 
Pomocník na zimu jako dělaný! Posiluje imunitu, čistí organismus, bojuje proti  chřipce a nachlazení a tak dále... 


 ♥ ♥ ♥



 

16 komentářů:

  1. Milá Pavli,děkuji za tip na vitamínovou bombu :-).Měla jsem stejné obavy jako ty,vybírat semínka-není nic moc.Tohle určitě zkusím.Děkuju.H

    OdpovědětVymazat
  2. Také děkuji za receptík. :-) A moc se mi líbí ten hrneček se srdíčkem. ;-)

    OdpovědětVymazat
  3. Vypadá to parádně!!!Jen nemám kde natrhat šípky,jaksi u nás nejsou....Dája

    OdpovědětVymazat
  4. Jeee, to vypadá krásně! Děkuju za recept a inspiraci!!!:)

    OdpovědětVymazat
  5. Ani na marmeládu nemusíš vyberať semiačka. Robím ju už niekoľko rokov. Len pasírovanie cez sitko je trochu zdĺhavé. Robí sa to podobne ako sirup. Pozri na môj blog, minuly rok som tiež robila. Ja ho zbožňujem.

    OdpovědětVymazat
  6. Dobrý den. Můžu se zeptat, jak sirup skladujete?
    Moc děkuji, K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den! Skladuji běžně ve spíži, jak načnu, tak pak už v lednici! :-) P.

      Vymazat
  7. Zdravím vás Pavlo,už roky používám v podstatě stejný recept.Jen díky úspěšnosti ho dělám v daleko větším množství.Namočené neočištěné šípky s bubáky dám na ždímání do pračky(osvědčilo se mi to u okurek:-)).Tím,že už jsem odrovnala dva mixery,pokorně jsem se vrátila k mlýnku na maso,jen jsem si dovnitř koupila kolečko s většími otvory.Po uvaření a následném zcezení,vše řádně vymačkám a udělám malé hrudky,ty dám uschnout do sušičky a používám do čaje.:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také zdravím a děkuji za tip... Můj mixér to zatím vždy v pohodě zvládl, ale mlýnek na maso je jistě větší držák! :-) Usušit zbytky a použít dále do čaje je super tip! Děkuji! Krásné šípkování!

      Vymazat
  8. Už léta se snažím se sestrou najít nějaký super způsob, jak šípky narušit. Tyčák jsem minulý rok úplně odkouřila, protože jsme dělaly sirup z 12kg šípků 😁. Letos máme domluvený elektrický maso mlýnek, tak snad se zadaří

    OdpovědětVymazat
  9. Dobrý večer. Když usušit a poté dáte do čaje, musí Vám v tom čaji zůstávat ty chloupky, které jsou uvnitř šípku. Ty přece nezmizí ne? Děkuji za odpověď

    OdpovědětVymazat
  10. A neztrácí náhodou sirup většinu prospěšných vitamínů,když se ty šípky vaří?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ho tedy nevařím. Jen ho 20 minut ohřívám tak, aby se nevařil. Pak přecedím přes plátno, nebo čistou utěrku. Přidám cukr citron a pomeranč a nakonec přidám ještě med a pak už jen naliju do lahví

      Vymazat