středa 19. října 2016

Polévka hokaido

Polévka hokaido


Až letos jsem přišla na chuť dýni hokaido a věřte, teď si  říkám, proč tak pozdě...? :-)
Dýni už jsem zkoušela pečenou, moc mi chutnala... A tak jsem chtěla ochutnat i dýňovou polévku, kterou jsem také nikdy dříve nejedla.



Přinesla jsem si tedy domů další dýni, opět hokaido, protože na té mne právě lákalo to, že se nemusí loupat. Stačilo jen vydlabat semínka a nakrájet na kostičky.
Recept je velmi jednoduchý... :-) 

Cibuli nakrájíte na drobné kostičky, orestujete na olivovém oleji, přidáte rozmačkaný česnek, po chvilce přidáte kostky dýně a nastrouhanou kořenovou zeleninu na hrubším struhadle spolu s nasekanou petrželkou a společně restujete několik minut. Pak zalijete asi litrem teplé vody a vaříte do změknutí. 
Vše pak rozmixujete na hladké pyré, přidáte smetanu, nastrouhaný muškátový oříšek, sů, pepř a necháte přejít varem. 


 
  Můžete servírovat s osmaženými krutonky, já jsem opražila slunečnicová semínka  a byla to  opravdu  mňamka! :-)


Dobrou chuť! 

♥ ♥ ♥





 

 

5 komentářů:

  1. Já už si podzim bez dýňové polívky neumím ani představit!:) Dělám ji jen s cibulkou a mrkví a mohla bych ji jíst pořád:D Příště se inspirují a přihodím semínka:)

    OdpovědětVymazat
  2. Dýňovou mám také ráda. Já přidávám bazalku. Mňam. :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Je báječná jen mě napadlo, zda-li by to chutnalo stejně i z normální dýně?K

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dělala jsem ji z cukety (podobný postup) a byla taky výborná.

      Vymazat
    2. Tak z cukety jsme ji ještě nejedla... Ale cuketovou pizzu, tu já miluju! :-)

      Vymazat