středa 23. září 2015

Švestková povidla bez míchání

Švestková povidla bez míchání 


Domácí  švestková  povidla miluju! Samotná bych je snědla lžičkou rovnou ze sklenice, ale  i v buchtách, na koláčích i jinde je mám ráda! 
Dostala jsem od moc hodné paní sousedky celý koš švestek, tak jsem si  řekla, že  taky jednou vyzkouším povidla uvařit sama.

 Hledala jsem různé recepty... u všech mne odrazovalo nutné "několikahodinové" míchání a prskání povidel z hrnce... Až jsem narazila na recept "bezmíchací" :-) Trochu jsem  se toho  bála, ale nakonec jsem se rozhodla vyzkoušet.  Opravdu  to  funguje a povidla se vážně povedla!!! 


 Jedinou prací  je tedy švestky umýt a vypeckovat je... 
Potom jimi jednoduše naplníte hrnec, zalijete octem, zasypete cukrem  a necháte stát do  druhého dne. Nemíchá se!


Do  druhého dne švestky hezky pustí šťávu. Postavíte  hrnec na kamna tak jak je...  Nemíchá se! A vaříte na mírném ohni 5 hodin... Tedy povidla se vlastně vaří  sama... Doposud nemíchat ani jednou! Pozor - jak se prý zamíchá, tak se připálí!
Po 5 hodinovém mírném bublání pak vezmete tyčový  mixér, rozmixujete vše v hrnci, přidáte skořici a rum a nalijete do  skleniček. Hotovo! :-) 
Na vrch do  skleničky můžete ještě zakápnout rumem pro  konzervaci a vůni... 

Ze zbylých  švestek jsem ještě upekla koláč... :-)


Děkuji za švestičky, milá paní sousedko! 
♥♥♥


 

6 komentářů:

  1. fiha, mňa by to lákalo pomiešať to :), ale recept odkladám.. pre istotu :), ďakujem pa Zuzana

    OdpovědětVymazat
  2. Pavlínko, stejná povidla jsem dělala poprvé vloni a jsou výborná.
    Tak ať Ti chutnají.
    Hezký podzim.
    Jana

    OdpovědětVymazat
  3. Pavli, tak o "bezmíchacích povidlech" slyším poprvé .... moc mě to zaujalo, recept jsem si opsala a příští rok stopro... vyzkouším ....přeji ti krásný první podzimní den ..... Marki

    OdpovědětVymazat
  4. Teda jakmile seženu švestky, vyzkouším. Už jsem o tomto způsobu četla na jiném blogu a zaujalo mne. A ten koláč - mňam :o)).
    Přeji krásné dny.
    Ála

    OdpovědětVymazat
  5. Paaaani slivky na lekvár som už piekla v rúre, ale takto som ešte neskúšala ani o tom nepočula, skúsim. Maš nádherne orazitkovane poháriky s lekvárom, super krasne. Ahooooj.

    OdpovědětVymazat
  6. Ja som tieto povidla robila uz 2 krat. A raz som ich aj pomichala a naozaj sa pripiekli. Mam radsej povidla pecene v rure bez cukru. Tiez sa tam da trochu octu, dakedy nedam ale cukor ani lyzicku.

    OdpovědětVymazat